Google Moja Firma

Jak dodać firmę do Google Moja Firma?

W Google Moja Firma możesz stworzyć wizytówkę swojego przedsiębiorstwa. Użytkownicy wyszukiwarki nie będą jednak musieli korzystać z żadnych dodatkowych narzędzi Google, aby ją odnaleźć. Dane wprowadzone w ustawieniach konta Google Moja Firma widoczne są bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Jeżeli kiedykolwiek chciałeś znaleźć za pomocą Google najbliższego dentystę, fryzjera czy serwis komputerowy, z pewnością wiesz, o czym mowa. Google wyświetla mapkę, a pod nią trzy wyróżnione nazwy usługodawców wraz z linkiem do strony oraz opcją wyszukania trasy. Zazwyczaj wizytówki firm prezentowane są ponad wynikami organicznymi.

Google Moja Firma

Nietrudno się domyślić, że użytkownicy wyjątkowo chętnie korzystają z usługodawców sugerowanych przez Google. Co za tym idzie, Twoje pozycjonowanie lokalne nie może obejść się bez uzupełnionego profilu w Google Moja Firma.

Jak wspierać lokalne SEO za pomocą Google Moja Firma?

Aby skorzystać z zalet Google Moja Firma, powinieneś przede wszystkim posiadać fizyczny adres swojej działalności zarejestrowany w danej lokalizacji. Wyszukiwarka wykorzystuje geolokalizację, aby namierzyć pytającego, a następnie wyświetla usługodawców w pobliżu – odległość jest ważnym czynnikiem rankingowym. Wprowadzony adres należy potwierdzić kodem, który jest wysyłany pocztą.

Powinieneś również uzupełnić pozostałe dane takie jak nazwa firmy, telefon kontaktowy, kategoria działalności, godziny otwarcia oraz adres URL witryny internetowej (lub kilka adresów dla lokalnych oddziałów). Pozycjonowanie strony na mapach będzie skuteczniejsze również wtedy, gdy dodasz opis. Zarówno w nazwie, jak i w opisie warto umieścić słowa kluczowe pasujące do działalności (oczywiście z rozsądną częstotliwością). Należy też dodać zdjęcia do wizytówki.

Ponadto zwiększysz szansę na skuteczne SEO lokalne, gdy dodasz mapę w formie wizytówki na swojej stronie internetowej.

Co jeszcze możesz zrobić?

Przygoda z Google Moja Firma nie kończy się na uzupełnieniu profilu i dodaniu mapy na stronę. Wizytówka Google ma opcję opinii, która jest coraz popularniejsza. Zadbaj o to, żeby zadowoleni klienci pamiętali o zostawieniu pozytywnego komentarza i wysokiej oceny.

Google bierze pod uwagę też aktywność przedsiębiorcy – na każdą opinię warto odpowiedzieć i najlepiej robić to regularnie. Staraj się przy tym nie angażować w kłótnie z klientami, którzy zostawili niską ocenę lub napisali coś nieodpowiedniego. W takiej sytuacji ważne jest, aby zachować wysoką kulturę wypowiedzi i rozmawiać merytorycznie – w końcu inni klienci będą w przyszłości czytać tę wymianę zdań.

Zobacz również