Opinie o firmie

Uzyskiwanie opinii w Google

Po uzupełnieniu profilu w Google Moja Firma, wyszukiwarka zacznie wyświetlać Twoją wizytówkę. Pojawi się ona jako dodatek do mapy lub osobny widget – zależnie od pytania wprowadzonego przez użytkownika. W obu przypadkach user ma dostęp do opinii na temat Twojej firmy. Może przeczytać komentarze wystawione przez innych klientów lub dodać własną ocenę.

CMS Wordpress

Aktywność przedsiębiorcy w tym obszarze pozytywnie wpływa na pozycjonowanie wizytówki, dlatego warto za każdy dobry komentarz adekwatnie podziękować, a do negatywnych odnieść się w kulturalny sposób. Czynność tą warto wykonywać regularnie – to skuteczniejsze rozwiązanie niż odpisanie raz na pół roku kilkudziesięciu osobom. Taka wizytówka wygląda bardziej wiarygodnie, a Google „widzi”, że ktoś rzeczywiście się nią interesuje.

Jak zadbać o pozytywne opinie?

Dbałość o pozytywnie opinie nie wymaga szczególnych zabiegów w obszarze IT. Po prostu przypomnij od czasu do czasu swoim zadowolonym klientom, że mogą zostawić dobrą ocenę przy Twojej wizytówce. Poproś też o napisanie krótkiego komentarza. Pięć gwiazdek w zestawie z merytoryczną, słowną opinią to dla przyszłych klientów dużo ważniejsza informacja niż sama ocena.

Podczas zbieraniu komentarzy pojawia się pokusa, aby w pierwszej kolejności zachęcić do wystawiania opinii rodzinę i znajomych lub samemu dać sobie kilka dobrych ocen z fałszywych kont. Jednak takie zabiegi prawdopodobnie nie wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie strony ani samej wizytówki – mogą wręcz okazać się przeciwskuteczne. Google coraz lepiej radzi sobie z wykrywaniem fałszerstw, dlatego lepiej po prostu położyć większy nacisk na zbieranie prawdziwych, wartościowych opinii.

Jak reagować na negatywne komentarze?

Tym, co szczególnie zainteresuje większość Twoich przyszłych klientów są niskie oceny. Niestety to właśnie osoby niezadowolone z usługi mają często większą motywację do pisania komentarza niż osoby w pełni usatysfakcjonowane. Prędzej czy później kilka negatywów na pewno pojawi się na Twoim koncie. Jak sobie z nimi poradzić?

Jeżeli ocena jest prawdziwa i merytoryczna, postaraj się kulturalnie i równie merytorycznie odpowiedzieć na nią. Zaoferuj rozwiązanie problemu lub wyjaśnij zagadnienie, jeżeli klient nie ma racji. Nie ma nic gorszego dla wizerunku firmy niż wdawanie się w bezsensowną kłótnię!

Inną możliwością jest usunięcie komentarza. Google robi to niechętnie, jeśli jednak opinia jest ewidentnie fałszywa, niesprawiedliwa lub wulgarna, możesz wysłać prośbę o jej skasowanie.

Zobacz również